Supa de iaurt cu menta- Yayla

Prima data am mancat acesta supa intr-o zi torida, stiti zilele acelea cand iti e atat de cald incat nu poti manca nimic nimic si totusi iti e foame? Exact asa eram eu cand am ajuns cu prietenii la restaurantul lor preferat. Nimic din meniul restaurantului turcesc Idomemos nu ma incanta, adevarul e ca pe vremea aceea eram reticienta in a proba mancaruri de care nu auzisem. M-am lasat convinsa totusi sa comand Yayla – o supa de iaurt cu menta. Delicioasa! Bineinteles ca a intrat in meniul meu si vara o gatesc destul de des. Ieri am deschis sezonul de Yayla si spre bucuria mea au mancat si copiii.

 

Ingrediente:

1 ceasca orez,

5 cesti apa sau supa de legume,

400 ml iaurt,

1 ou,

1 lingura faina,

1 lingurita sare,

1 lingura unt,

2 lingurite de menta uscata

Cum se face: Se pune la fiert orezul cu cele 5 cesti de apa ( sau supa clara de legume)  si sarea si se lasa sa fiarba bine. Intr-un bol mai mare se bate oul bine, se adauga lingura de faina si apoi iaurtul si se omogenizeaza. Intr-o oala se pune amestecul de iaurt, ou si faina si se fierbe la foc foarte mic, trebuie sa ii dam timp iaurtului sa se obisnuiasca cu caldura, altfel riscam se imbranzeasca. Se tine la foc mic aproximativ 15 minute amestecand continuu. Treptat, cate un polonic,  se adauga orezul cu apa continuand sa amestecam. Se lasa apoi sa fiarba cam 10 minute la foc mediu si apoi stingem focul. Intr-o tigaie se topeste untul si se adauga menta pentru 30 de secunde dupa care se adauga in supa de iaurt. Gata! Se serveste fierbinte.

 

Leave a Reply

